این روز فرصتی برای بیان ابعاد شخصیتی شهید محلاتی است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 290
نویسنده : محمدرضا آذری

حجت الاسلام ذوالنوری در نشست خبری کنگره شهدای روحانی-۱:

این روز فرصتی برای بیان ابعاد شخصیتی شهید محلاتی است

خبرگزاری بسیج: دبیر کنگره شهدای روحانی گفت: روز روحانیت و دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بیان ابعاد شخصیتی شهید محلاتی است.

به گزارش خبرنگار جهاد و مقاومت خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام ذوالنوری در نشست خبری کنگره شهدای روحانی که به مناسبت اول اسفند ماه روز روحانیت و دفاع مقدس در شهادت شهید شیخ فضل الله محلاتی در محل نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد ضمن بیان اینکه شهید محلاتی و 50 نفر از روحانیون کشور در روز اول اسفند ماه در 25 کیلومتری آسمان اهواز در منطقه زرگان مورد حمله دو فروند جنگنده عراقی قرار گرفته است اظهار کرد: 34 نفر از روحانیون همراه آن شهید از قضات، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه بودند که در کشاکش عملیات غرور آفرین والفجر 8 برای تقویت روحیه معنوی رزمندگان به جبهه می رفتند.

وی ادامه داد: شهادت شهید محلاتی در سال 64 مصادف بود با روز پنجشنبه و امسال هم این روز مصادف با روز پنجشنبه است.

دبیر کنگره شهدای روحانی با ابراز این که این روز فرصت خوبی برای بیان نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب است افزود: بعلاوه این روز فرصت مناسبی برای بیان ن ابعاد شخصیتی شهید محلاتی و سایر روحانیونی است که در دفاع مقدس نقش اساسی داشتند.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان تاریحچه کوتاهی از مبارزات شهید محلاتی در دروان پیش از انقلاب و پیش از قیام 15 خرداد و همراهی وی با شهید نواب صفوی و ایت الله کاشانی تصریح کرد: این حضور شهید محلاتی به قدری پررنگ بود که وی بارها به مناطق مختلف کشور برای توجیه علمای بلاد اعزام شده بود.

وی نقش شهید محلاتی را در عدم موفقیت رژیم منحوس پهلوی برای دفن رضاخان در اطراف حرم حضرت معصومه در قم گفت: برای این منظور علمای انقلابی قم 5 روز متوالی 5 نفر از روحانیون انقلابی را برای سخنرانی و روشنگری این مطلب انتخا کردند که شهید محلاتی یکی از این 5 سخنران بود.
حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به همراهی دیرینه شهید محلاتی با حضرت امام(ره) ادامه داد: شهید محلاتی قبل از سال 1342 با امام راحل(ره) ارتباط جدی داشت و به شدت مورد اعتماد حضرت امام(ره) بود و همینطور ایشان از معتمدین آیت الله بروجردی نیز بودند.
دبیر کنگره شهداء و ایثارگران روحانی کشور افزود: شهید محلاتی شخصیتی مبارز و انقلابی بود و امام از ایشان به عنوان موتور انقلاب اسلامی تعبیر می کردند چرا که شهید محلاتی از عوامل جدی امام راحل(ره) برای انتقال عقاید حضرت امام(ره) به علما بودند.
وی ادامه داد: به دلیل همین اعتماد بود که حضرت امام(ره) مسئولیت سنگینی را بر دوش ایشان نهادند بطوری که در آن زمانی که ایشان به عنوان نماینده امام در سپاه انتخاب شدند بنی صدر فرمانده کل قوا بود و از سوی دیگر بدنه سپاه بنی صدر را قبول نداشت، شهید محلاتی در این وضعیت با سختی‌ها و مرارت های فراوانی روبرو شد.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: شهید محلاتی هیچگاه از جبهه غافل نبودند و هرگاه نیز به منطقه می‌آمد مصر بود تا در خط مقدم حضور داشته باشند.
وی افزود: شهید محلاتی کسی بود که د رآستانه پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار ایده تصرف یکی از مراکز صدا و سیمای آن زمان را ارائه داد و در همین راستا نیروهای انقلابی مرکز رادیو ایران در سیدخندان را اشغال کردند و نخستین پیام انقلاب اسلامی را از طریق رادیو سراسری به گوش ملت رساندند و این نخستین پیام را نیز خود شهید محلاتی قرائت نمود.
دبیر کنگره شهداء و ایثارگران روحانی کشور اظهار داشت: شهادت شهید محلاتی اتفاق تلخی بود چرا که جمعی از یاران امام راحل(ره) به شهادت رسیدند ولی از سوی دیگر از آنجایی که نشان داد دشمنان حتی به هواپیماهای مسافربری هم رحم نمی کنند چهره خبیث آنها را افشا کرد و عزم رزمندگان را برای مقابله با دشمن بعثی جزم نمود.



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: